Have your say on policing in Alberta

Have your say on policing in Alberta

by ahnationtalk on December 3, 2020114 Views

The public can have its say on the future of policing in Alberta through an online survey.

The survey is part of the Alberta government’s review of the Police Act. The questionnaire covers several topics related to law enforcement, such as the role of police in community, processes for handling complaints from the public and officer discipline.

“Alberta’s government is committed to reforming the way policing is done in this province. The Police Act has been largely unchanged since it was introduced in 1988. This is an important opportunity for Albertans to help us develop legislation that reflects the realities of modern policing and ensures that police remain accountable to their communities and responsive to their needs.”

Kaycee Madu, Minister of Justice and Solicitor General

Throughout the fall, the Alberta government has met with a wide range of stakeholders representing law enforcement, health and social services sectors, municipalities and Indigenous communities.

The public survey will remain open until Jan. 4, 2021.

These discussions and the survey responses will guide changes to the Police Act expected for next fall.

Related information

Un sondage en ligne permet au public de donner son opinion sur l’avenir du maintien de l’ordre en Alberta.

Ce sondage s’inscrit dans le cadre de l’examen de la loi sur la police (Police Act) par le gouvernement albertain. Le questionnaire couvre plusieurs sujets liés à l’application de la loi, tels que le rôle de la police au sein des communautés, les processus de traitement des plaintes et la discipline des agents.

« Le gouvernement de l’Alberta s’est engagé à réformer la façon dont le maintien de l’ordre est pratiqué dans la province. La loi sur la police n’a pratiquement pas changé depuis son introduction en 1988. Ce sondage donne aux Albertains et aux Albertaines une bonne occasion de nous aider à élaborer une législation qui reflète les réalités du maintien de l’ordre moderne et qui garantit que la police continuera d’assumer ses responsabilités vis-à-vis des communautés, tout en répondant à leurs besoins. »

Kaycee Madu, ministre de la Justice et solliciteur général

Au cours de l’automne, le gouvernement de l’Alberta a rencontré un vaste éventail de parties prenantes représentant les forces de l’ordre, les secteurs de la santé et des services sociaux, les municipalités et les communautés autochtones.

Le sondage sera mené jusqu’au 4 janvier 2021.

Les discussions et les réponses au sondage guideront les modifications de la loi sur la police prévues pour l’automne prochain.

Renseignements connexes

Media inquiries
Blaise Boehmer
780-977-1530

Senior press secretary, Justice and Solicitor General | Attaché de presse principal, Ministère de la Justice et du solliciteur général de l’Alberta

NT5

Send To Friend Email Print Story

Comments are closed.

NationTalk Partners & Sponsors Learn More