The National Native Addictions Partnership Foundation Appoints Garry Carbonnell as Interim Executive Director

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The National Native Addictions Partnership Foundation Appoints Garry Carbonnell as Interim Executive Director

by NationTalk on July 6, 20093121 Views

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PRESS RELEASE

July 3, 2009
FOR IMMEDIATE RELEASE

MUSKODAY, July 3, 2009 – At their June 23 meeting, the Board of Directors of the National Native Addictions Partnership Foundation unanimously appointed Garry Carbonnell as Interim Executive Director, to take over from Sharon Clarke. Sharon Clarke occupied this position since its establishment in 2000 and left the organization on June 30, 2009 to pursue other challenges.Prior to her departure Sharon thanked all who, over the years, have supported her and the work of NNAPF. She left these words for all:

“I will be moving on to another great adventure! I have loved working for the National Native Addictions Partnership Foundation, I believe in the importance of the work we all do and I will continue to support the Foundation as it continues to work in this very challenging field. I hope to see many of you in my travels over the next few years, especially in regards to the efforts to fundraise towards the Healing Our Spirit Worldwide Conference in 2010. I wish all good things for each and every one of you! “

Garry Carbonnell’s impressive background and experience in senior positions in the field of Health and Addictions and in other major dossiers affecting First Nations include his tenure as Executive Director of the First Nations of Quebec and Labrador Health and Social Services Commission from 1996 to 2005 and as a Chief in Kanesatake from 1992 to 1998.

As Board member, President and Vice-president of several national, provincial and regional organisations and committees, Garry Carbonnell has played an influential role in steering agendas and policies on crucial issues, for the benefit of First Nations in Canada.

Garry’s list of contributions as member of Boards and committees is extensive. As a few examples, Garry notably sat as a Board member for 8 years as Treasurer, as President, Vice-President and Secretary of the Canadian Aboriginal Aids Network; as Vice-President of the National Aboriginal Diabetes Association; he also occupied the position of Vice-President of the Native Friendship Centre of Montreal for three years, also serving this organisation as Interim Executive Director for a few months.

Currently, Garry Carbonnell has been nominated to the first Board of directors for the Montreal Urban Aboriginal Community Strategy.

The permanent position is being advertised both on the web site of Higgins International Inc. at http://www.higginsinc.com/opportunities.php and on the web site of the Foundation at www.nnapf.org. Interested parties can also contact Brock Higgins at (613) 424-5133 or by e-mail brock[at]higginsinc.com or by Fax: (204) 257-9707. Deadline for applications is Friday, August 21st, 2009.

– 30 –

For more information, please contact
Leroy Bear, National Native Addictions Partnership Foundation
Téléphone : 306-763-4714
Fax : 306-763-5993
Email: lbear[at]nnapf.org
Website: www.nnapf.org

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COMMUNIQUÉ DE PRESSE
DE LA FANPLD

Le 3 juillet 2009
POUR PUBLICATION IMMÉDIATE

LA FONDATION AUTOCHTONE NATIONALE DE PARTENARIAT POUR LA LUTTE CONTRE LES DÉPENDANCES NOMME GARRY CARBONNELL COMME DIRECTEUR GÉNÉRAL PAR INTERIM

Muskoday, Saskatchewan, le 3 juillet 2009. Lors de leur réunion du 23 juin, le Conseil d’administration de la Fondation autochtone nationale de partenariat pour la lutte contre les dépendances a nommé à l’unanimité Garry Carbonnell comme Directeur général par intérim. Il remplace ainsi Sharon Clarke, qui occupait ce poste depuis 2000. Sharon a quitté l’organisation le 30 juin 2009 pour relever d’autres défis.

Avant son départ, Sharon a remercié tous ceux et celles qui ont soutenu son travail et le travail de la Fondation et leur a laissé ces quelques mots:

«Je pars pour une nouvelle grande aventure! J’ai aimé travailler avec la Fondation autochtone nationale de partenariat pour la lutte contre les dépendances, et crois fermement en l’importance du travail que nous accomplissons tous. Je continuerai à soutenir la Fondation, qui poursuivra son oeuvre dans un domaine rempli de défis. J’espère revoir un grand nombre d’entre vous, en particulier au cours des initiatives qui seront entreprises afin de recueillir des fonds pour la Conférence de Healing Our Spirit Worldwide en 2010. À chacun et chacune de vous, je souhaite tout ce qu’il y a de meilleur!»

Les accomplissements et l’expérience impressionnante de Garry Carbonnell, qui a occupé des postes de haut niveau dans le domaine de la santé et des dépendances et dans d’autres importants dossiers concernant les Premières Nations, incluent le poste qu’il a occupé en tant que Directeur général de la Commission de la santé et des services sociaux des Premières nations du Québec et du Labrador de 1996 à 2005. Garry a également occupé un poste de Chef à Kanesatake, de 1992 à 1998.

En tant que membre du conseil d’administration, président et vice-président de plusieurs organisations et comités nationaux, provinciaux et régionaux, Garry Carbonnell a joué un rôle influenciel quant à l’orientation des programmes et des politiques portant sur des questions cruciales, au bénéfice des Premières Nations du Canada.

La liste des contributions de Garry en tant que membre de différents conseils d’administration et de comités est considérable. À titre d’exemple, Garry a notamment siégé pendant huit ans comme membre du conseil d’administration du Réseau Canadien autochtone du SIDA, occupant tour à tour les postes de trésorier, président, vice-président and secrétaire; il a été vice-président de l’Association autochtone nationale du diabète; il a également occupé le poste vice-président du Centre d’amitié autochtone de Montréal, servant par ailleurs cette organisation pendant plusieurs mois comme directeur général par intérim.

Garry Carbonnell vient d’être nommé au tout premier conseil d’administration de la stratégie communautaire urbaine autochtone de Montréal.

Le poste permanent est annoncé sur le site de Higgins International Inc. à http://www.higginsinc.com/opportunities.php et sur le site de la Fondation à www.nnapf.org. Les personnes désirant poser leur candidature peuvent aussi contacter Brock Higgins au (613) 424-5133 ou par courriel à brock[at]higginsinc.comou encore par télécopieur au: (204) 257-9707. La date limite pour l’envoi des candidatures est le vendredi 21 août 2009.

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Pour d’autres informations au sujet de ce communiqué, veuillez contacter :
Leroy Bear
Fondation autochtone nationale de partenariat pour la lutte contre les dépendances
Téléphone : 1 306 763 4714
Télécopieur : 1 306 763 5993
Courriel : lbear[at]nnapf.org

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